SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Tumba Gymnastik & Gymmix
GYMMIX Gruppträning
Viktig info om inomhusträning (med anledning av Covid-19)

Även om restriktionerna är borttagna vill vi i Tumba Gymmix göra allt för att undvika smittspridning. Därför rekommenderar vi:  

 

  • Vi tillbringar så lite tid som möjligt i omklädningsrummen. Kom gärna ombytt.

  • Tvätta eller sprita händerna innan passet. 

  • Håll avstånd till andra deltagare.

  • Stanna hemma om du har sjukdomssymptom, även lindriga sådana.

  • Vi följer Folkhälsomyndighetens råd och rekommendationer. 

Beskrivning av våra pass

 

Aerobics - tar en paus tills vidare

Ett fartfyllt pass där vi lär oss steg och koreografi till härlig musik. Det blir mycket puls, musklerna får jobba och hjärnan utmanas!  
Till styrketräningen använder vi både kroppsvikt och hantlar.

 

Cirkelträning och cirkelfys
Stationsuppbyggt pass där vi tränar kondition och styrka för hela kroppen. Cirkelträning styrka innehåller endast styrkeövningar.

Cirkel / intervall (utomhus) 
Vi tränar olika styrke - och intervallövningar utomhus. Tag med en matta om du vill, men du kan även träna utan matta om du föredrar det! 

 

Fredags-Fys
Ett Tabatainspirerat pass. Övningarna är få, enkla och jobbiga! 

 

Gympa Styrka medel
Träning som passar alla! 
Kondition, koordination, rörlighet och styrka tränas till glad och varierad musik. Tag gärna med egen matta och hantlar eller två fyllda vattenflaskor!

Linedance (föranmälan och tilläggsavgift, läs mer på vår nyhetssida)

Vi lär oss danser och har jätteroligt tillsammans med vår inbjudna instruktör Cecilia!

Linedance dansas till alla typer av låtar; popmusik, hiphop, lugna smäktande valser och latinodanser.

Glatt humör, bekväma kläder och sköna inneskor är det enda som behövs. 

Linedance nybörjare 1 (10 gånger): Kurs för nybörjare och för er som testade Linedance ett fåtal gånger i våras. 
Linedance fortsättning (10 gånger): Kurs för er som gått ca 10 gånger eller har motsvarande kunskaper.

 

Multiträning
Kort och effektiv intervallträning där du själv väljer hur ansträngande du vill att passet ska vara. Upplägget är att klara så många repetitioner av övningarna som du hinner, eller orkar, i varje intervall.
Vi tränar styrka och kondition, mestadels med kroppen som redskap.

 

Pilates fortsättning
Övningar för mage och rygg som stärker bålen. Övningarna gör dig starkare, smidigare och förbättrar din hållning. Görs i långsamt tempo där andningen har stor betydelse.

 

PowerDance (tidigare kallat Powertraining Dance) 
Ett härligt danspass med mycket glädje! Vi svänger våra höfter till allt från salsa, hip-hop, merengue, bachata och disco.


Styrka och Balans senior (dagtid)
Mer information kommer inom kort.

 

Tabata med boll
Intervallträning med och på boll! Här får coren arbeta rejält!  

Tabata (cirkel)
Ett högintensivt och fartfyllt intervall-pass där vi tränar kondition och styrka. Övningarna är få och enkla men tuffa. 
Vi har 6-8 stationer och kör varje övning x 8: vi tränar i 20 sekunder, vilar i 10 sekunder. 

 

Yoga
Ett yogapass där du tränar styrka och rörlighet.
Tag gärna med en egen yogamatta. 

 

 

Varmt välkomna!

 

 

 
Våra sponsorer
Centrala förbund
WEBSHOP