SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Tumba Gymnastik & Gymmix
GYMMIX Gruppträning
Viktig info om inomhusträning (med anledning av Covid-19)

Vid inomhusträning gäller följande för att undvika smittspridning: 

 

 

  • Vi tillbringar så lite tid som möjligt i omklädningsrummen. Kom gärna ombytt.

  • På pass där redskap används ber vi er ta med egen handsprit eller handskar. I vissa hallar finns såpvatten som du kan tvätta redskapen med.
    Om ni har egna hantlar eller gummiband får ni gärna ta med dessa.

  • Tag gärna med egen stretchmatta (eller en handduk). 
    Det finns mattor att låna, men tänk på att vissa av dessa mattor även används av t.ex. elever i skolan.

  • Håll avstånd till andra deltagare.

  • Stanna hemma om du har sjukdomssymptom, även lindriga sådana.

  • Vi följer Folkhälsomyndighetens råd och rekommendationer. 

    Klicka här om du vill läsa mer om rekommendationerna inom vårt förbund (Svensk Gymnastik).

Beskrivning av våra pass

 

Aerobics

Ett fartfyllt pass där vi lär oss steg och koreografi till härlig musik. Det blir mycket puls, musklerna får jobba och hjärnan utmanas!  
Till styrketräningen använder vi både kroppsvikt och hantlar.

 

Cirkelträning och cirkelfys
Stationsuppbyggt pass där vi tränar kondition och styrka för hela kroppen. Cirkelträning styrka innehåller endast styrkeövningar.

Tag gärna med egen matta och hantlar. På Cirkelfysen hoppar vi även rep så tag gärna med ett hopprep!

 

Cirkel / intervall (utomhus)
Vi tränar olika styrke - och intervallövningar utomhus. Tag med en matta om du vill, men du kan även träna utan matta om du föredrar det! 

 

Fredags-Fys
Ett Tabatainspirerat pass. Övningarna är få, enkla och jobbiga! 

 

Gympa Styrka medel
Träning som passar alla! 
Kondition, koordination, rörlighet och styrka tränas till glad och varierad musik. Tag gärna med egen matta och hantlar eller två fyllda vattenflaskor!

Multiträning
Kort och effektiv intervallträning där du själv väljer hur ansträngande du vill att passet ska vara. Upplägget är att klara så många repetitioner av övningarna som du hinner, eller orkar, i varje intervall.
Vi tränar styrka och kondition, mestadels med kroppen som redskap.

 

Pilates fortsättning
Övningar för mage och rygg som stärker bålen. Övningarna gör dig starkare, smidigare och förbättrar din hållning. Görs i långsamt tempo där andningen har stor betydelse.

 

PowerDance (tidigare kallat Powertraining Dance) 
Ett härligt danspass med mycket glädje! Vi svänger våra höfter till allt från salsa, hip-hop, merengue, bachata och disco.


Styrka och Balans senior (dagtid)
Mer information kommer inom kort.

 

Tabata (cirkel)
Ett högintensivt och fartfyllt intervall-pass där vi tränar kondition och styrka. Övningarna är få och enkla men tuffa. 
Vi har 6-8 stationer och kör varje övning x 8: vi tränar i 20 sekunder, vilar i 10 sekunder. 

 

Yoga
Ett yogapass där du tränar styrka och rörlighet.
Tag gärna med en egen yogamatta. 

 

 

Varmt välkomna!

 

 

 
Våra sponsorer
Centrala förbund
WEBSHOP